Voor organisaties

Hoe animaties jouw boodschap
tot leven kunnen brengen

 

Door het proces helder en inzichtelijk te maken, faciliteren we snel overleg en krijg je duidelijk zicht op de kosten. Samen werken we naar een succesvol eindresultaat toe, met op maat gemaakte professionele animaties die je communicatie effectief overbrengt naar de doelgroep.

Als ervaren producer/maker van animaties en films, met een eigen animatiestudio en jarenlange expertise in de animatie-industrie, ben ik bedreven in alle aspecten van dit vakgebied. Met sterke design- en ontwerpvaardigheden, en een behaalde Master in 3D-animatie en visual effects aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), sta ik klaar voor elk project. Mijn gezond verstand en goede communicatieve vaardigheden waarborgen dat ik mijn producties altijd op de afgesproken deadline lever.

Hieronder vind je een overzicht van de stappen die we nemen om tot een kwalitatief eindproduct te komen.

 

Wil je meerdere animaties laten maken? Profiteer dan van aantrekkelijke tarieven!
Bekijk hier voorbeelden van eerdere animatiefilms.

Een animatie in de stijl van jouw organisatie

Bij het kiezen van een stijl voor een animatie of illustratie is het belangrijk om te overwegen of je al een eigen huisstijl hebt. Als je al een eigen huisstijl hebt, kun je deze stijl gebruiken als basis voor de animatie of illustratie om de visuele consistentie en herkenbaarheid van je merk of bedrijf te behouden.

Als je nog geen eigen huisstijl hebt, is het kiezen van een stijl juist een kans om je eigen huisstijl te ontwikkelen. Hierbij is het belangrijk om te kijken naar de boodschap die je wilt overbrengen en welke stijl hier het beste bij past. Zo kun je een stijl kiezen die niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook past bij de waarden en identiteit van je merk of bedrijf.

Een animatie begint vaak met het schrijven van een verhaal. Dit bepaalt wat er moet worden verbeeld en hoeveel tekeningen er nodig zijn om er een dynamisch geheel van te maken. Het doel en de doelgroep zijn daarbij belangrijk. Een goed verhaal vergt creativiteit, inlevingsvermogen en kennis van storytelling. Daarom geef ik graag advies en help ik je graag bij het schrijven hiervan.

Download hier het gratis handboek ‘Zo schrijf ik een voice-over tekts’

Bij het maken van een storyboard verbeelden we de voice-over tekst in tekeningen en laten we per scene zien in welke volgorde de tekeningen verschijnen, inclusief de bijbehorende voice-over tekst. We beginnen met een ruwe versie in schetsvorm en verfijnen deze vervolgens samen met jou tot een definitieve versie. Tijdens deze stap kunnen we zien of er nog extra elementen nodig zijn om jouw verhaal nog beter te vertellen.

Wanneer het storyboard en de illustraties definitief zijn, starten we met het maken van de animatie. Onder de eerste versie zetten we een computer gegenereerde voice-overstem, muziek en soundeffects. Hiermee testen we het ritme en zien we of de animatie lekker loopt. Na deze eerste versie vragen we jou om feedback. Op basis van jouw feedback werken we de animatie verder uit en maken we de definitieve versie. Ook kunnen er in deze fase nog eventuele tekstuele aanpassingen worden gemaakt voordat de definitieve voice-over wordt ingesproken.

In deze fase is de feedback verwerkt en zorgen we dat de animatie lekker loopt en voldoet aan alle eisen. Hierna kan de echte voice-overstem worden ingesproken. Je geeft je wensen aan en ik zoek voor jou een aantal voorbeeld stemmen waaruit jij een keuze kunt maken. Hierna plaatsen we de definitieve stem onder de animatie en kopen we de rechten af van de muziek en soundeffects.

Het gebruik van verschillende beeldformaten voor je animatie kan ervoor zorgen dat je film op een breed scala aan sociale platforms kan worden ingezet. Elk platform heeft zijn eigen specificaties en vereisten voor de weergave van beeldmateriaal. Door verschillende formaten te gebruiken, kun je ervoor zorgen dat je animatie er op elk platform goed uitziet en optimaal wordt weergegeven.

Ook kun je denken aan subtitles onder je animatiefilm of een losse logo animatie.

Vraag gerust naar extra mogelijkheden.

Door de overzichtelijk stappen en controle momenten is het eindproduct voorniemand een verrassing en zal de factuur niet afwijken van de offerte.
Je animatie is klaar voor jou publiek, je eigen achterban of voor inter/extern gebruik!

Duidelijk

Goede afspraken en geen verrassingen achteraf.

Flexibel

Aanpassingen? geen enkel probleem.

Allround

Animaties, 3D visualisaties, illustraties, film, artist impressions, interactieve ervaringen.

Niet gevonden wat je zocht?

neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken!